Eco­no­mie & Dienst­ver­le­ning

Stu­den­ten delen idee­ën en ini­ti­a­tie­ven om im­pact te maken op de maat­schap­pij

Op dins­dag 25 juni kwa­men 200 twee­de­jaars­stu­den­ten van de sec­tor Eco­no­mie & Dienst­ver­le­ning samen voor een fees­te­lij­ke af­slui­ting, waar­bij zij hun idee­ën en er­va­rin­gen met maat­schap­pe­lij­ke pro­jec­ten deel­den. Deze bij­een­komst mar­keer­de het einde van een tien weken du­rend pro­ject, waar­in de stu­den­ten onder be­ge­lei­ding van Young So­ci­e­ty en do­cen­ten werk­ten aan hun ta­len­t­ont­wik­ke­ling, drijf­ve­ren en in­te­res­ses.

Ge­du­ren­de deze pe­ri­o­de namen de stu­den­ten deel aan di­ver­se werk­vor­men, work­shops en luis­ter­den zij naar in­spi­re­ren­de gast­spre­kers. In het kader van de Maat­schap­pe­lij­ke Dienst­tijd (MDT) zet­ten zij zich ver­vol­gens in voor maat­schap­pe­lij­ke or­ga­ni­sa­ties in de Ach­ter­hoek of be­dach­ten zij hun eigen ini­ti­a­tie­ven om im­pact te maken op de maat­schap­pij.

Het begin van de pro­ject­pe­ri­o­de was span­nend voor de stu­den­ten, voor­al omdat zij met me­de­stu­den­ten van an­de­re op­lei­din­gen ac­tu­e­le en uit­da­gen­de maat­schap­pe­lij­ke thema’s moesten be­spre­ken en samen moesten wer­ken aan so­ci­a­le vraag­stuk­ken. Daar­om ston­den de eer­ste weken in het teken van ken­nis­ma­king en res­pect voor el­kaars me­ning.

Do­cent San­der Gie­sen be­na­druk­te het be­lang van een open en on­der­ne­men­de hou­ding bij stu­den­ten, even­als het ont­dek­ken van hun ta­len­ten en nieu­we in­te­res­ses: “Het is heel mooi om te zien hoe ze om­gaan met de mo­ge­lijk­heid om zelf een ver­schil te maken in de maat­schap­pij.”

Tij­dens de fees­te­lij­ke af­slui­ting deel­den de stu­den­ten hun er­va­rin­gen en idee­ën, wat een in­spi­re­ren­de af­slui­ting vorm­de van een leer­za­me en im­pact­vol­le pe­ri­o­de.